

    |
 | 
.png)
Tıp dünyasını alt üst eden gelişme
 | | 494 çocuk üzerinde 10 yıllık araştırmanın sonucu, tıp dünyasında bugüne kadar bilinenleri alt üst etti
Arkadaşına Yolla YAZDIR
Demir takviyeli mama alan sağlıklı bebeklerde mental gelişme ve IQ kötü
etkileniyor. Dünya Pediatri Birliği gerek olmaksızın demir katkılı mamalar
kullanılmaması için uyarıda bulundu. Tıp dünyasında bugüne kadar bilinenleri alt
üst eden çalışma Pediatrik Akademik Birliği ve Asya Pediatrik Araştırma
Birliği'nin toplantısında yayınlandı. Referans yayın olarak kabul edildi ve
bütün dünyadaki çocuk hekimlerine gönderildi.
ARAŞTIRMA BAŞKANI ŞAŞKIN
Araştırma için 494 Şilili çocuk yaklaşık 10 yıl boyunca izlendi.
Çocuklar, 10 yaşına geldiklerinde yüksek demirli mamalarla beslenenlerin
IQ'larının tam 11 puan daha düşük çıktığı ortaya çıktı. Araştırmanın
başkanlığını yapan Michigan Üniversitesi Ann Arbor Üniversitesi'nde Çocuk
Hastalıkları Profesörü olan Betsy Lozoff, "Sonuçlar beni de çok şaşırttı. Çünkü
ben normalde demir kullanılmasını düşünen biriydim. Bütün ömrüm boyunca bunu
destekledim" diye itirafta bulundu. Araştırmaya katılan çocukların 6 aylıktan 10
yaşına kadar hemoglobin seviyeleri düzenli olarak ölçüldü. Hemoglobinin az
olması demir eksikliğini gösteriyordu. Demir oranlarında hiçbir eksikliğe
rastlanmadı. Bu sırada hareket kabiliyetleri, hafıza, okuma, aritmetik
yetenekleri izlemeye alındı. Demirle kuvvetlendirilmiş mama alan çocuklar ile
diğer çocuklar karşılaştırmalı olarak kaydedildi.
GELİŞİMSEL SORUNLAR...
10 yaşına geldiklerinde az demirle beslenen çocukların gelişimleri her
alanda daha iyi sonuçlar verirken yüksek demirle beslenenlerin IQ alanlarında
daha düşük skorlar elde edildi. Üstelik araştırma kanlarında hiç demir ihtiyacı
olmadan yüksek demirli mamalarla beslenen çocuklarda IQ sonuçlarının daha da
kötü olduğunu kanıtladı. Çalışma, 12 miligram/litre demirle kuvvetlendirilmiş
mamalarla beslenen çocuklarda gelişimsel sorunların ortaya çıkabileceğini iddia
ediyor. 6.7 miligram/litrenin altında demir içeren mamalar düşük demir formüllü
olarak kabul ediliyor. Demirle kuvvetlendirilmemiş mamaların içinde ise 1.5
miligram/litrenin altında demir bulunuyor. Yüksek demir katkılı mamalar başta
ABD olmak üzere birçok ülkede yaygın olarak kullanılıyor

Bu haber hakkındaki düşünceniz ne? | | [ Bu habere hiç yorum yazılmamış ]
Önceki Yorumlar Sonraki Yorumlar
|  |
   |